Email : support@numex.hu
Telefon : +36 1 205-3915
Az emberek egyre inkább immunisak lesznek a hagyományos reklám üzenetekkel szemben. A használható, meggyőző, informatív tartalmat keresik. Azok a cégek, akik értékes, informatív tartalmat nyújtanak, nem csak jobban tudnak eladni, de fontos kapcsolatokat is építenek.
Ilyen kapcsolatépítésre egy nagyon jó platform a LinkedIn. Sajnos a LinkedIn itthon a vállalkozások körében nem igazán népszerű. Pedig azoknak a vállalkozásoknak, akiknek vállalati ügyfelei vannak sok lehetőséget tartogat egy LinkedIn céges profil a termékei és a szolgáltatásai bemutatására. A LinkedIn jelenleg mintegy 200 milliós üzletember és szakember felhasználói bázissal rendelkezik. Amíg a Facebook-on a végfelhasználókat érhetjük el könnyedén, úgy a LinkedIn a potenciális vállalati ügyfelek megszólítására ad lehetőséget. Sokkal könyebb elérni a LinkedIn-en, hogy valaki kövessen minket, mint a Facebook-on. Ugyanis a munkavállalóknak is érdeke a kapcsolatépítés egy potenciális jövőbeli munkaadóval.
Szerencsére a LinkedIn oldal létrehozása egyszerű. Nincs szükségünk másra mint egy személyes LinkedIn profilra, egy cégnévre és egy céges email címre. Indulj el itt és hozd létre a céges profilodat:
Néhány igazán egyszerű lépésen keresztül létre tudod hozni az oldalt. Ahhoz azonban, hogy követőid is legyenek, további finomítások is szükségesek.
A céges oldal létrehozása után a LinkedIn adminisztrációs felülete azonnal felajánlja, hogy egy rövid bemutatkozó szöveggel frissítsd a céges profilt. Bár ez a szöveg csak a céges oldal legalján látszik, azonban a keresési eredményekben szerepel. Ezért érdemes olyan kulcsszavakat, termékneveket használni, melyeket szeretnél a közönségednek bemutatni, jól leírják a vállalkozásod és a hozzáértésed. Ráadásul a LinkedIn oldalak eléggé kereső barátok. A bemutatkozás bevezetője a Google találati listájában is szerepel.
A LinkedIn céges oldalad tetején jelenik meg a fejléckép. Válassz egy dinamikus, vállalkozásodhoz illő képet, mely első látásra felkelti a látogató figyelmét és ráveszi, hogy tovább olvassa az oldaladon lévő információt. A Facebook-on tiltott túl hosszú szöveges információt elhelyezni a fejlécképben. Azonban a LinkedIn-en érdemes megpróbálni egy olyan frappáns jelmondatot tenni a háttérképre, ami megragadja a látogatót és ráveszi hogy nézze végig az oldalad. Ezt már csak azért is érdemes megtenni, mert a céges bemutatkozás az oldal alján szerepel.
A LinkedIn külön szekciót biztosít számodra a termékeid és szolgáltatásaid bemutatására. Tölts fel képeket és információt róluk és ne felejts el linkeket elhelyezni rájuk, melyeken keresztül a látogatók megnézhetik a weboldaladon vagy akár meg is rendelhetik. A termékek, szolgáltatások sorrendje fontos. Az első termék a céges profiloldalon szerepelni fog a kiemelt termékek blokkban.
Ha van Youtube csatornád érdemes lehet egy-egy terméket, szolgáltatást bemutató videót is beilleszteni a termékleírások közé.
Ossz meg érdekes tartalmat a vállalkozásodról, termékeidről, szolgáltatásaidról. Egy üres céges oldalt nem fog követni senki. Ha szórakoztató, hasznos információkat osztasz meg, mely érdekli a potenciális ügyfeleidet, akkor előbb utóbb jönnek a követők is.
Készíts egy kampánynaptárat témákkal és megosztási időpontokkal! Amennyire csak tudod kövesd, de ha valami különleges esemény történik, ne habozz kihasználni!
Amennyiben egy-egy nagyobb témát elemzel, úgy érdemes azt felosztani több posztra. Így visszatérésre kényszerítheted a téma iránt érdeklődő olvasóidat.
A LinkedIn azt javasolja, hogy minden hétköznap ossz meg információt. A legtöbb kisvállalkozásnak erre sajnos nincs ideje. Ami viszont fontos, hogy viszonylagos rendszerességgel mindig posztolj valamit! Ha rendszertelen vagy, akkor elpártolnak a követők. Ezért is fontos a kampánynaptár. Ha posztolsz valamit, próbáld meg a reggeli munkakezdésre időzíteni. Átalában egy reggeli megosztás több embert ér el, mint ha a munkaidő végén teszed meg.
Kérd meg azon munkatársaidat, akiknek van LinkedIn profiljuk, hogy nevezzék meg a vállalkozást mint a munkahelyüket. Fontos, hogy a munkahely megnevezésekor a LinkedIn már felajánlja a vállalati profil nevét. Csupán ezt kell kiválasztaniuk.
Tipp: Ha szeretnéd népszerűsíteni a LinkedIn oldalad, akkor tedd be a linkjét a saját és munkatársaid email aláírásába is!
Csatlakozz a tevékenységedhez köthető csoportokhoz. Ez remek lehetőség, hogy új kapcsolatokat építs. Légy segítőkész és ne légy rámenős. Ne próbáld közvetlenül reklámozni a terméked! Emlékezz! Adj értékes és hasznos információt! A csoportok kiválasztásánál kétféle taktikát használhatsz. Az egyik, hogy megkeresed azokat a csoportokat, melyek közvetlenül téged édekelnek, a vállalkozásod tevékenységéhez kapcsolható témákat elemeznek. Azonban ne felejtsd el a másik lehetőséget sem! Csatlakozz olyan csoportokhoz, melyben a potenciális vásárlóid lehetnek. Így információt és képet kapsz arról, hogy ők miként gondolkodnak.
Ha kész a LinkedIn oldalad oszd meg az ügyfeleiddel egy blog bejegyzésen vagy hírlevélen keresztül!
Ne felejtsd, hogy mindig légy segítőkész és barátságos! Próbáld meg elfelejteni a kereskedői/eladói oldalad!
A LinkedIn lehetőséget biztosít számodra, hogy egy olyan gombot helyezz el a saját weboldaladon, mely segítségével az érdeklődők egyszerűen követhetik a LinedIn-es tevékenységedet.
A megfelelő kódot itt tudod előállítani: https://developer.linkedin.com/follow-company
Neked van már LinkedIn céges oldalad? Tedd itt közzé! Megnézzük mi is!
Friss hozzászólások