LinkedIn céges oldal készítése

Jelenlegi hely

LinkedIn céges oldal készítése

Az emberek egyre inkább immunisak lesznek a hagyományos reklám üzenetekkel szemben. A használható, meggyőző, informatív tartalmat keresik. Azok a cégek, akik értékes, informatív tartalmat nyújtanak, nem csak jobban tudnak eladni, de fontos kapcsolatokat is építenek.

Ilyen kapcsolatépítésre egy nagyon jó platform a LinkedIn. Sajnos a LinkedIn itthon a vállalkozások körében nem igazán népszerű. Pedig azoknak a vállalkozásoknak, akiknek vállalati ügyfelei vannak sok lehetőséget tartogat egy LinkedIn céges profil a termékei és a szolgáltatásai bemutatására. A LinkedIn jelenleg mintegy 200 milliós üzletember és szakember felhasználói bázissal rendelkezik. Amíg a Facebook-on a végfelhasználókat érhetjük el könnyedén, úgy a LinkedIn a potenciális vállalati ügyfelek megszólítására ad lehetőséget. Sokkal könyebb elérni a LinkedIn-en, hogy valaki kövessen minket, mint a Facebook-on. Ugyanis a munkavállalóknak is érdeke a kapcsolatépítés egy potenciális jövőbeli munkaadóval.

A LinkedIn céges oldal létrehozása

Szerencsére a LinkedIn oldal létrehozása egyszerű. Nincs szükségünk másra mint egy személyes LinkedIn profilra, egy cégnévre és egy céges email címre. Indulj el itt és hozd létre a céges profilodat:

LinkedIn Get Started

Néhány igazán egyszerű lépésen keresztül létre tudod hozni az oldalt. Ahhoz azonban, hogy követőid is legyenek, további finomítások is szükségesek.

Bemutatkozás

A céges oldal létrehozása után a LinkedIn adminisztrációs felülete azonnal felajánlja, hogy egy rövid bemutatkozó szöveggel frissítsd a céges profilt. Bár ez a szöveg csak a céges oldal legalján látszik, azonban a keresési eredményekben szerepel. Ezért érdemes olyan kulcsszavakat, termékneveket használni, melyeket szeretnél a közönségednek bemutatni, jól leírják a vállalkozásod és a hozzáértésed. Ráadásul a LinkedIn oldalak eléggé kereső barátok. A bemutatkozás bevezetője a Google találati listájában is szerepel.

Fejléckép

A LinkedIn céges oldalad tetején jelenik meg a fejléckép. Válassz egy dinamikus, vállalkozásodhoz illő képet, mely első látásra felkelti a látogató figyelmét és ráveszi, hogy tovább olvassa az oldaladon lévő információt. A Facebook-on tiltott túl hosszú szöveges információt elhelyezni a fejlécképben. Azonban a LinkedIn-en érdemes megpróbálni egy olyan frappáns jelmondatot tenni a háttérképre, ami megragadja a látogatót és ráveszi hogy nézze végig az oldalad. Ezt már csak azért is érdemes megtenni, mert a céges bemutatkozás az oldal alján szerepel.

Termékek és szolgáltatások

A LinkedIn külön szekciót biztosít számodra a termékeid és szolgáltatásaid bemutatására. Tölts fel képeket és információt róluk és ne felejts el linkeket elhelyezni rájuk, melyeken keresztül a látogatók megnézhetik a weboldaladon vagy akár meg is rendelhetik. A termékek, szolgáltatások sorrendje fontos. Az első termék a céges profiloldalon szerepelni fog a kiemelt termékek blokkban.

Ha van Youtube csatornád érdemes lehet egy-egy terméket, szolgáltatást bemutató videót is beilleszteni a termékleírások közé.

Tartalom

Ossz meg érdekes tartalmat a vállalkozásodról, termékeidről, szolgáltatásaidról. Egy üres céges oldalt nem fog követni senki. Ha szórakoztató, hasznos információkat osztasz meg, mely érdekli a potenciális ügyfeleidet, akkor előbb utóbb jönnek a követők is.

Készíts egy kampánynaptárat témákkal és megosztási időpontokkal! Amennyire csak tudod kövesd, de ha valami különleges esemény történik, ne habozz kihasználni!

Amennyiben egy-egy nagyobb témát elemzel, úgy érdemes azt felosztani több posztra. Így visszatérésre kényszerítheted a téma iránt érdeklődő olvasóidat.

A LinkedIn azt javasolja, hogy minden hétköznap ossz meg információt. A legtöbb kisvállalkozásnak erre sajnos nincs ideje. Ami viszont fontos, hogy viszonylagos rendszerességgel mindig posztolj valamit! Ha rendszertelen vagy, akkor elpártolnak a követők. Ezért is fontos a kampánynaptár. Ha posztolsz valamit, próbáld meg a reggeli munkakezdésre időzíteni. Átalában egy reggeli megosztás több embert ér el, mint ha a munkaidő végén teszed meg.

Népszerűsítsd az oldalad

Kérd meg azon munkatársaidat, akiknek van LinkedIn profiljuk, hogy nevezzék meg a vállalkozást mint a munkahelyüket. Fontos, hogy a munkahely megnevezésekor a LinkedIn már felajánlja a vállalati profil nevét. Csupán ezt kell kiválasztaniuk.

Tipp: Ha szeretnéd népszerűsíteni a LinkedIn oldalad, akkor tedd be a linkjét a saját és munkatársaid email aláírásába is!

Csatlakozz a tevékenységedhez köthető csoportokhoz.  Ez remek lehetőség, hogy új kapcsolatokat építs. Légy segítőkész és ne légy rámenős. Ne próbáld közvetlenül reklámozni a terméked! Emlékezz! Adj értékes és hasznos információt! A csoportok kiválasztásánál kétféle taktikát használhatsz. Az egyik, hogy megkeresed azokat a csoportokat, melyek közvetlenül téged édekelnek, a vállalkozásod tevékenységéhez kapcsolható témákat elemeznek. Azonban ne felejtsd el a másik lehetőséget sem! Csatlakozz olyan csoportokhoz, melyben a potenciális vásárlóid lehetnek. Így információt és képet kapsz arról, hogy ők miként gondolkodnak.

Ha kész a LinkedIn oldalad oszd meg az ügyfeleiddel egy blog bejegyzésen vagy hírlevélen keresztül!

Ne felejtsd, hogy mindig légy segítőkész és barátságos! Próbáld meg elfelejteni a kereskedői/eladói oldalad!

LinkedIn a saját weboldaladon

A LinkedIn lehetőséget biztosít számodra, hogy egy olyan gombot helyezz el a saját weboldaladon, mely segítségével az érdeklődők egyszerűen követhetik a LinedIn-es tevékenységedet.

A megfelelő kódot itt tudod előállítani: https://developer.linkedin.com/follow-company

Neked van már LinkedIn céges oldalad? Tedd itt közzé! Megnézzük mi is!

Stefán Tamás képe

Stefán Tamás

Tamás 2005 óta vezeti a Numex Informatikát Kozma Róberttel. 20 éves tapasztalata van informatikai területen Unix és Linux rendszerek tervezésében, üzemeltetésében, valamint webes rendszerek, weboldalak fejlesztésében. Szabadidejében szívesen utazik, ahová mindig magával viszi az öreg Canon 50D fényképezőgépét.