Internetes láthatósági mellény, avagy weblap készítés sikeres KKV-knak.

Jelenlegi hely

Tudd meg, milyen hibákat követnek el mások weboldaluk kialakításával kapcsolatban! Mit kell tenned ahhoz, hogy a te weboldal fejlesztési projekted sikeres legyen?
Ha vállalkozásod számára szeretnél weboldal fejlesztési projektet indítani, akkor a két legfontosabb kérdés amire választ kell kapj:
Mennyibe fog ez nekem kerülni?
A befektetésem meg fog-e valaha térülni?
Tudtad, hogy a weboldalak fejlesztésére kiadott összegek nagy része akár a kukában is landolhatna? Több tíz vagy százezer forintos kiadás csak azért, hogy évente 4-5 ember megtudja mi a vállalkozásod telefonszáma egyszerűen pénzkidobás.
Miért nem működnek ezek a weboldalak?
A baj a legtöbb esetben nem az, hogy a weboldal képtelen elérni a célját, hanem az, hogy a fejlesztés előtt a weboldal tulajdonos nem fogalmazta meg, hogy pontosan mit is szeretne elérni ezzel a beruházással.
Egy mai tipikus vállalkozó az alábbi folyamat alapján készíti vállalkozása weboldalát:

  • Megszületik a döntés: A konkurenciának van weboldala, nekünk is kell
  • Fejlesztő vagy designer keresése: rokon, unokatestvér, jó esetben Google
  • Megbízás, szerződéskötés.
  • A fejlesztő elkészíti az oldal grafikai megjelenésének a tervét.
  • A megbízó vállalkozó elkészíti a terv saját verzióját, átszínez, átrajzol.
  • A fejlesztő kivitelez, teljesít.

Az így készült weboldalak általában haszontalanok. Sohasem fogják visszahozni a beléjük fektetett pénzt.
De akkor felmerül a kérdés, mit tehetsz te annak érdekében, hogy a te weboldalad ne csak visszahozza a befektetett pénzedet, hanem egy olyan automatikus ügyfélszerző, az üzleti folyamataidba beillesztett automatizmus legyen, amely messze a konkurenciád fölé tud emelni?
Először is el kell fogadnod, hogy a weboldalad hatékonysága elsősorban rajtad múlik és csak utána a fejlesztőn. Neked kell alaposan végiggondolnod, milyen célokat szeretnél elérni a vállalkozásod weboldalával. Ez a legfontosabb lépés! A célok meghatározása.
Melyek azok a tipikus célok melyek felmerülhetnek:

  • Kapcsolati információk ( cím, telefon, email, a legtöbb vállalkozó csak eddig jut el ).
  • Kommunikáció a potenciális és meglévő ügyfelek felé. (Blog, szakterületed információs anyagai, hírlevél, stb...)
  • Új ügyfelek szerzése, ajánlatkérés.
  • Közvetlen, automatizált értékesítés. Eltudod-e adni a termékedet, szolgáltatásodat az interneten keresztül? Ha igen tedd fel a weboldaladra és értékesítsd ott is. De ne csak egy egyszerű termékleírást készíts! Legyen rendelhető, adott esetben fizetési megoldással együtt!
  • Bármely olyan folyamat, mely az üzleti tevékenységedben szoftveresen automatizálható, beilleszthető a weboldaladba. Melyek ezek? Gondolkodj rajta!