Email : support@numex.hu
Telefon : +36 1 205-3915
Horváth Loránd (AdminSys Kft.) barátommal szoktunk beszélgetni informatikai és vállalkozási témákról. Bármilyen témán is indulunk el, bármilyen általunk nagyszerűnek tartott termékről, vagy szolgáltatásról beszélgetünk, a végén mindig csak oda jutunk el, hogy a mai KKV szektor vezetőinek nagy részét egyszerűen nem érdekli az informatika.
Hadd mondjak néhány egyszerű példát, amin keresztül jobban megérted miről beszélek. Adott a feladat, hogy a vállalkozásodba be kell szerezni egy új laptopot. Én ilyenkor mindig tanácsot kérek. Megkeresem az ismerősi körömben azt az embert, akiről tudom, hogy van tapasztalata hardver téren . Elmondom az igényeimet, megkérdezem a véleményét, megkérem adjon ajánlatot. Ha megkaptam az ajánlatot, akkor az interneten leellenőrzöm az ajánlott terméket. Hangsúlyozom nem azt, hogy hol a legolcsóbb, hanem műszaki szempontból. Megnézem a felhasználói véleményeket, teszteket. Ha tetszik, akkor elfogadom az ajánlatot és a partnerem kiszállítja nekem, beállítja, együtt leellenőrizzük, hogy működik-e rendesen, későbbiek folyamán foglalkozik a garanciával.
Megjelenik a probléma, miszerint kell egy laptop. A vállalkozó megkeresi ismerősei között azt az embert, aki ért hozzá és van tapasztalata. Tanácsot és ajánlatot kér. Eddig még közös a gondolkodásunk. Ezután a vállalkozók többsége az interneten megkeresi az ajánlatban szereplő termék legolcsóbb lehetőségét és onnan megrendeli.
Egyrészt a szakember feleslegesen dolgozott a ajánlattal, csak raboltuk az idejét, ezáltal veszteséget okozva neki. Másrészt azt kell megértenünk, hogy ha nem látjuk el munkával azokat a kis vállalkozókat, akik az ismertségi körünkben vannak, akkor nem fognak tudni megélni, legközelebb nem lesz kitől tanácsot kérni és mi sem fogjuk tudni a megfelelő eszközt megtalálni. Rossz eszközzel mi sem fogunk tudni olyan jól dolgozni.
Ahogy mi látjuk ma Magyarországon a vállalkozók 90%-a így gondolkozik. Itt felmerül a kérdés, hogy vajon miért? Természetesen mindenki tudja, hogy nehéz a magyar piacon küzdeni, a vállalkozó ott fogja meg a pénzt, ahol tudja. Azonban ez a gondolkodásmód egy alapvető vállalkozói igényt mellőz teljesen. Mégpedig a differenciálódás és az integráció igényét.
Mi is ez a differenciálódás és integráció? Ha ezt megérted akkor, a küszködő 90%-ból a sikeres 10%-ba navigálhatod magad. Ha már egy ideje vállalkozó vagy, akkor biztosan rájöttél te is, hogy a jó ötlet nagyon kevés egy vállalkozásban. Azt ki is kell dolgozni, megtervezni és végrehajtani. Ennek a tervezésnek és végrehajtásnak a minősége és a módja az ami meg fog téged különböztetni a többiektől. Ez a differenciálódás az, ami az általad végrehajtott tervet, tehát magát az eredményt sikeressé teszi és ezáltal piacképessé. Nyilván ennek nagyon sok összetevője van, de nem lehet ma már azt várni, hogy ebben a versenyben a TESCO-ban ránézésre megvásárolt eszközökkel tudsz úgy pályára lépni, hogy esélyed is legyen.
Ha vannak jó eszközeid, megoldásaid, szolgáltatásaid és természetesen jó terved, stratégiád, akkor egyszer csak azt fogod észrevenni, hogy olyan szervesen beépültél az üzleti életbe, hogy sokkal kevesebb erőfeszítéssel tudsz egy kényelmes élhető életet biztosítani a családodnak. Ez az integrálódás. Mindaz a folyamat, melyben eszközeidet, megoldásaidat és a stratégiád a harcmezőre állítod és azt látod ott meg tudod állni a helyed.
Ha ezt a gondolatmenetet megérted, akkor nem fogsz 2-3 ezer Ft-on alkudozni egy WiFi routeren. Természetesen mindez azt feltételezi, hogy olyan partnereid vannak akiknek fontos a kölcsönös megbízható együttműködés és az egymás iránti tisztelet.
Mi mindig úgy állunk hozzá a feladatokhoz, hogy az maximális mértékben megfelelő legyen az ügyfeleink számára. Volt már olyan, hogy belementünk az ügyfél kérésére olyan megoldásba, amiről előre tudtuk, hogy ez nem lesz teljesen megfelelő. Ezt a végén mindig meg is bántuk és az ügyfél is belátta, hogy nem volt jó irány arra menni.
Friss hozzászólások